Friday, January 23, 2009

Costume Awards

And the Award for the best dressed party goes to..

I går var jeg på Costume Awards, og det var ganske gøy. Veldig mye velkledde folk, kjendiser og andre eksibisjonister. Rød løper og overflod av Champagne, joda det var små- glamorøst. Jeg hadde ikke med meg kamera, jeg vet det, litt dumt. Men jeg var på festen for å snakke med og skrive om noen av gjestene, så jeg hadde ikke hatt tid til å ta så mye bilder. Som noen av dere vet skriver jeg for Norwegian Fashion, og det var i den sammenheng jeg var på nettopp dette party'et, men vi hadde selvsagt fotograf tilstede, og han tok masse bilder av de fine gjestene, så sjekk innom NF siden til uken for å se mer.

Yesterday I attended Costume Awards, and it was pretty fun. A whole lot of well dressed people, celebrities and other exhibitionists. Red carpet and Champagne flowing, yeah it was a bit glamorous. I didn't bring my camera, I know, kinda stupid. But I was there to talk to and write about some of the guests, so I wouldn't have time to take that many pictures. As some of you know I write for Norwegian Fashion, and me attending this party was work related, but we did of course have our photographer there, and he shot many pictures of the good lookng guests, so stop by the NF site next week to see more.









Vanessa Rudjord, who is an Idol of mine (she's the Editor in chief of Costume) & Synnøve Skarbø.

Moods of Norway presented the award for best shoe store (Lille vinkel sko). These guys are really talented Norwegian designers, check out their site to see their fun style.




Marianne, a model who also works in a hot store in Oslo, called Koma.
I like her look, she's wearing a dress from Acne and shoes from Topshop.


Marte Krohg, the stunning Violinist and Fashionista.

Charlotte Torstvedt (MTV host), who was voted best dressed.

Iselin Engan, who was voted best Norwegian designer. She was in the Norwegian version of Project Runway, she didn't win but she became very popular. Her feminine floaty dresses are always beautiful.

Kjell Nordstrøm & Cecilie Melli. Both designers.

Jeg snakket litt med Kjell Nordstrøm, mannen bak "Baron von Buldog" og det nye merket "Dobbermann ind Dobbermann", og jeg må nesten si at han var den kuleste personen jeg snakket med på festen. Med det mener jeg at han var en ordentlig hyggelig og vennlig fyr. Han sa at folk ikke samarbeider så mye som de burde i lille mote Norge, og at hvis norsk design skal overleve bør folk i bransjen jobbe mer sammen. Det er en mann med riktig holdning, synes dere ikke? Hans første kolleksjon under det nye merket vil bli vist i september, og jeg gleder meg virkelig til å se den, siden hans arbeid alltid er interessant. Her er hans nye blogg.

I had a talk with Kjell Nordstrøm, the man behind "Baron von Buldog" and the new brand "Dobbermann und Dobbermann", and I must say he was the coolest person I talked with at the party. By that I mean, he's a real nice and friendly guy. He said that people don't work together as much as they should in tiny fashion Norway, and that if Norwegian design are going to survive, the people in the industry should cooperate more. That's a man with the right spirit, don't you think? His first collection under the new brand will be shown in September, and I really look forward to seeing it, as his work is always interesting. Here's his new blog.




Pictures belongs to Costume

6 comments:

TMFA said...

that is looking good. I need to check out Oslo one day. Is it hipster??

Anonymous said...

Hei! Ja det var koselig, hehe. Men vi fikk jo ikke snakket sammen (eller tatt bilde ;p! Dumt, men skjønte at du var opptatt :) Yes, vi møtes nok igjen, under fashion week sikkert! :D

klem

Mira said...

Kjempekoselig å møte deg også :) Nei, jeg skal ikke på pressevisning, men skal på mote med meninge-festen på fredag :)

Stor kos

Maite said...

This sounds fun and really interesting.

mademoiselleb said...

wow I wish I was there !

Christina said...

Charlotte Torstvedt så helt nydelig ut her ;) koselig blogg du har.

klem