Monday, November 10, 2008

Street art

Creativity in the streets of Oslo

Jeg har en besettelse. Nei vent litt, jeg har nok fler enn en... Men i hvert fall, en av besettelsene mine, er å ta bilder av kreative innslag i bybildet. Jeg har et stort behov for å "dokumentere" gatekunsten i byen her. Alt er av interesse, elsker alt innen street art, men blir også glad når jeg ser andre morsomheter laget av folk som setter farge på byen. Jeg har holdt på sånn i noen år nå, flydd rundt som en gærning i byen med kamera på slep. Tror jeg har noen tusen bilder liggende. Vet ikke hva jeg skal med dem, men jeg føler at bildene må tas, fordi slik type kunst blir borte like fort som det har blitt satt opp. For meg gjør det kanskje denne type kunst ekstra verdifull, du får ikke kjøpt det for millioner på et galleri, men hvis du er observant får du se det, på en vegg eller en kanskje en lyktestolpe, se på det og husk det, for i morgen er det borte igjen.

I have an obsession. No wait, I think I have more than one... But anyway, one of my obsessions is to photograph creativeness in the citypicture. I have a big need to "document" the street art in this town. Everything is of interest, love all street art, but I also get happy when I see other types of fun stuff made by people that colors our town. I've been doing this for a few years now, running like crazy around town with a camera. Think I must have some thousand pictures lying. Don't know what I'll do with them, but I feel like the photos needs to be taken, because that kind of art is gone just as fast as it's been put up. To me that's possibly why this type of art has a lot of walue, you can't buy it for millions in galleries, but if you are observant you get to see it, on a wall ore maybe on a light poll, look at it and remember it, cause tomorrow it's gone.


Here's a few different pics I've taken this fall, all from Oslo:
















4 comments:

TMFA said...

Very interesting. It is something we see daily in any big city but I never really took the time to wonder why somebody tagged a wall or created a piece.

Lately I saw a very interesting wall in my area, I will make a picture of it and post it soon.

Karl-Edwin Guerre said...

beautiful selection. colors are vivid and you help express the ART behind street art!

Sara said...

Kjempe fine bilder av "skjulte" kunstverk. Når jeg ser dette blir jeg nysgerrig og glad på samme tid.Du har også klart å ta bildene i spennende posisjoner.et sted å anbefale for flere bilder, er rundt "strykehjernet" (kunstskole) like ved blå.der har de en fantastisk stor glass lampe og masse graffitti rundt om :)

Oloni said...

I love these pictures, I could imagine some on t-shirts I like creative and artsy t-shirts that make you want to stare. real cool pictures..